Tonkababos túrókrém rebarbarás őszibarack relish-sel
2015. augusztus 20. írta: angelimatyas

Tonkababos túrókrém rebarbarás őszibarack relish-sel

_kulinariskiserletek_turokrem_tonkabab.png

Tonkabab...még mindig nem sikerült megunnom. Ha pedig baráti összejövetelről van szó legyen nagy adag. Ezt a desszertet közös összefogással készítettük, és remek lett az eredmény

Könnyű, nyári desszert.

Hozzávalók (12 adaghoz):

  • 0,5 kg félzsíros tehéntúró
  • 2 dl tej
  • 0,5 l habtejszín (lehetőleg 35%-os)
  • 2 tonkabab
  • 1 citrom héja
  • 150 g cukor
  • 4 zselatin lap

A relish-hez:

  • 0,5 kg rebarbara
  • 0,5 kg őszibarack
  • 100 g cukor
  • 20 g vaj
  • 2 ek balzsamecet

 

A tejet felforraltam a cukorral, és belereszeltem a tonkababokat és a citromok héját. A zselatin lapokat hideg vízbe áztattam, majd ezt is elkevertem a tejben. A túrót szitán alaposan áttörtem, a tejszínt kemény habbá vertem. Mikor a tej már szobahőmérsékletűre hűlt, elkevertem a túróval, aztán óvatosan hozzáforgattam a habot is. Ezt a keveréket poharakba töltöttem, és 1 órát pihentek a hűtőben.

A relish-hez a rebarbarát megtisztítjuk, és apró darabokra vágjuk. Az őszibarackot meghámozzuk és kimagozzuk, majd ezt is kisebb darabokra vágjuk. A rebarbarát a cukorral a vajon addig pároljuk míg puha lesz, majd hozzáadjuk a barackot és a balzsamecetet, végül 2 percig még forraljuk. 

A kihűlt relish-t tálaláskor a túrókrém tetejére kanalazzuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr637720402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása