Borjú saltimbocca korianderes robuchon burgonyapürével
2015. augusztus 19. írta: angelimatyas

Borjú saltimbocca korianderes robuchon burgonyapürével

_kulinariskierletek_saltimbocca.png

Régen írtam már, főleg olyat, aminek a nevében sok az ismeretlen szó. Itt volt hát az ideje. A saltimbocca jelentése egyébként nagyjából annyi, hogy "ugorj a számba". Joël Robuchon séf pedig olyan burgonyapürét talált ki, amit feltétlenül ki kell próbálni. Az egész étel pedig rendkívül egyszerű, nameg finom.

Hozzávalók (2 személyre):

  • 300 g burjúcomb
  • 10 szelet bacon
  • ~50 g kukoricaliszt
  • 300 g burgonya
  • 100 g vaj
  • 1 csokor koriander
  • oliva olaj
  • só, bors, szerecsendió

 

A bojrúcombot 3-4 mm vastag szeletekre vágtam, majd akkora darabokra szedtem szét, ami egy nagyobb falatnak felel meg. Ezeket sóztam és borsoztam. A bacon szeleteket félbe vágtam, majd ezekkel betekertem a comb-falatokat. Ezeket a csomagokat megforgattam kukoricalisztben, majd forró serpenyőben mindkét oldalukat aranybarnára sütöttem. Mikor mindegyik darab megpirult, felöntöttem a húsokat 1 dl vízzel, és elpároltam, közben pedig kellemes mártást kapott a hús.

A burgonyákat héjastul megfőztem, majd áttörtem, és egy lábasban alacsony tűz felett állandóan kevergetve a vajat apránként hozzáadtam (így szépen lassan felveszi, nem fognak szétválni). Végül belekevertem a finomra vágott koriandert, és egy csipet őrölt szerecsendiót.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr787719698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása