Mac'n'Cheese - glutén-, laktóz- és tojásmentesen
2015. július 23. írta: angelimatyas

Mac'n'Cheese - glutén-, laktóz- és tojásmentesen

macandcheese-tal.jpg

Lássuk be, laktóz-, glutén- és tojásmentes alapanyagokból igazából nem nehéz hasonló paraméterekkel rendelkező ételt készíteni. Mac 'n' cheese-ről nemrég láttam Jamie Oliver egy képét, és hát meglehetősen megkívántam - valamit nekem is alkotnom kellett. Íme egy sok allergént kikerülő finomság.

Hozzávalók (2 személyre):

  • 200 g gluténmentes tészta (szarvacska)
  • 4 dl mandulatej (vagy egyéb laktózmentes tej)
  • 2 ek kukoricaliszt
  • 50 g kókuszzsír
  • 100 g reszelt parmezán
  • 1 csokor metékőhagyma
  • só, bors, szerecsendió

alapanyag-macandcheese.jpg

Először egy besamel-mártást csináltam. A kókuszzsírt egy lábosban megolvasztottam, ebben elkevertem a kukoricalisztet, majd apránként hozzáadtam a tejet folyamatosan kevergetve, hogy csomómentes legyen. Ezt a mártást fűszereztem sóval, borssal és szerecsendióval, majd belekevertem a sajtot és az apróra vágott metélőhagymát.

A tésztát szárazon egy tűzálló tálba tettem, ezt leöntöttem a mártással és 180 °C-os sütőben 25 perc alatt megsütöttem.

_macandcheese_kulinariskiserletek.jpg

A szószból kikandikáló tésztacsúcsok persze nem puhultak át, így viszont volt ami kellemesen ropogott az ebédben.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr587650600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása