Kacsazsíros-burgonyás pogácsa
2015. július 15. írta: angelimatyas

Kacsazsíros-burgonyás pogácsa

_pogacsa_kacsazsir_kulinariskiserletek_talalva_copy.png

Vendégváró falatnak ideális, főleg ha a hűtőben egy nagy bödön kacsazsír vár felhasználásra. Nem lett teljesen hagyományos pogácsa állaga, még további kísérleteket igényel. Sörkorcsolyának viszont egészen bizonyosan remekül beválik - nem mellékesen pedig rendkívül egyszerű.

Hozzávalók (6 személyre):

  • 300 g főtt burgonya
  • 50 g kacsazsír
  • 300 g BL-80 kenyérliszt
  • 1 egész tojás
  • 25 g friss élesztő
  • 1 tk só
  • 1 tojás sárgája a kenéshez
  • fekete szezámmag a díszítéshez

Ekkora mennyiségű főtt burgonyához nagyjából fél kg nyersre volt szükség. A burgonyát még melegen áttörtem, és egyből elkevertem a zsírral, tojással és sóval. Belemorzsoltam az élesztőt (nem futtattam fel) és összegyúrtam a liszttel. 40 percet pihentettem meleg helyen, majd kinyújtottam 1cm vastagra, és kiszaggattam.

_pogacsa_kacsazsir_kulinariskiserletek_szaggatas_copy.png

Tepsire rendeztem, és hagytam még fél órát pihenni. A tojás sárgáját 1 evőkanál vízzel alaposan elkevertem, ezzel kentem meg a pogácsákat. Végül megszórtam fekete szezámmaggal (csak, hogy színesebb legyen). 170 °C-ra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt aranybarnára sült.

_pogacsa_kacsazsir_kulinariskiserletek_frissensult.png

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr377629780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása