Kacsamell thai tésztával
2015. július 06. írta: angelimatyas

Kacsamell thai tésztával

_kulinariskiserletek_kacsamell_thai_teszta.png

Ebbe bele lehet kötni - nem feltétlenül thai, csak thai-szerű - na de ez meg hogyan hangzana egy címnek... A lényeg, hogy gyorsan elkészíthető, különleges, nem túl nehéz étel - és persze finom is. Forró nyári hétvégén, egy jó fröccs és a kerti medence társaságában ideális.

Hozzávalók (4 személyre):

  • 1 egész kacsamell filé
  • 250 g rizstészta
  • 2 dl kókuszkrém
  • 30 g szárított illatos gomba
  • 1 csokor friss koriander
  • 50 g pirított földimogyoró (apróra törve)
  • 400 g mangó (konzerv - csak ezt találtam)
  • 200 g bambuszrügy (szintén konzerv)
  • 1 csokor újhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 50 g gyömbér
  • 1 szál citromnád
  • 1 lime leve és reszelt héja 

 

Az illatos gombákat leforráztam és fél órán át hagytam puhulni, majd apró darabokra vágtam. A levét nem öntöttem ki, a szósznál még jó szolgálatot tett. A gyömbért és a fokhagymát lereszeltem, a citromnádat és az újhagymát nagyon apróra vágtam. A mangót és a bambuszrügyet is kicsi darabokra, a koriandert pedig nagyon finomra vágtam.

A kacsamellek bőrét sűrűn bevagdostam, majd forró serpenyőben a bőrén sütöttem (közben néha leöntöttem róla a zsírt egy tálba). Mikor aranybarnára sült a bőre megfordítottam és a másik oldalán is pirosra sütöttem. Ezután tűzálló tálban 180°C-on 12 percet sült, majd 5 percet pihent a pulton.

Közben kevés kacsazsíron 1-2 percig pirítottam a hagymákat, gyömbért és citromnádat. Mikor barnulni kezdett a keverék a koriander és a tészta kivételével hozzáadtam mindent, és alaposan összeforraltam. Ha túl sűrűnek ítéltem a szószt, a gomba levével engedtem fel, ha túl savanyúnak, a mangókonzerv levével édesítettem. A koriandert csak 6-8 perc forralás után adtam hozzá, onnantól már nem is igazán főztem.

A tésztát csak leforráztam, és 3 percig hagytam puhulni.

Végül a megpuhult tésztát leszűrtem, elkevertem a szósszal, a kacsát pedig felszeleteltem.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr827605860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása