Juhtúrós újburgonya főzelék
2015. június 12. írta: angelimatyas

Juhtúrós újburgonya főzelék

_kulinariskiserletek_krumplifozelek.png

Csak úgy a nyár kedvére egy gyors, kiadós ebéd.

Hozzávalók (2 személyre):

  • 0,5 kg újburgonya
  • 50 g juhtúró
  • 2 ek tejföl
  • 2 ek finomliszt
  • 0,5 l zöldség alaplé
  • só, bors, babérlevél
  • 1 marék metélőhagyma

 

A burgonyákat jó alaposan átdörzsöltem, de nem hámoztam meg - jobban is néz ki, tápanyag is van a héjában. 5mm vastag szeletekre vágtam, majd kevés olajon forró serpenyőben kezdtem pirítani egyszerre csak annyit, hogy ne fedjék egymást. Már csak a serpenyőben sóztam és borsoztam kicsit.

_kulinariskiserletek_ujburgonya.png

Közben az alaplevet felforraltam 2-3 babérlevéllel, mégis az adja igazán általában egy krumplifőzelék ízét. A krumpliszeletek mindkét oldalát aranybarnára pirítottam. Ekkor még nem puhul át teljesen - ez nem is baj, utána még úgyis főzzük kicsit. A túrót eközben kikevertem a tejföllel és a liszttel, sóval és borssal, valamint a finomra vágott metélőhagymával (egy kicsit meghagytam díszítésnek).

_kulinariskiserletek_juhturo.png

Mikor az összes krumpliszelet megpirult, beleszórtam mindet a lobogó alaplébe, majd újraforrás után behabartam a túrós tejfölös keverékkel.

Mire besűrűsödik a főzelék, a burgonya is megpuhul. Jó kiadós étel, és gyorsan elkészül.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr127536424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása