Vajon pirított bárányos caramelli
2015. június 08. írta: angelimatyas

Vajon pirított bárányos caramelli

A legjobb szaloncukor

_kulinariskiserletek_caramelli_plate.png

 Nemrégiben meglátogattam a már sokak által ajánlott Sezgin hentesboltját. Eredetileg bárányborda után készültem érdeklődni, aztán megláttam a hűtőben a csinosan előkészített csevab húst...darált marha és bárány fűszerekkel - ez csak jó lehet. Másik részről viszont csak nemrég találkoztam a "caramelli" -vel (a végtelen olasz töltött tésztafajták egyikével - szaloncukor alakú). Ki kellett próbálnom mindet

Hozzávalók (2 személyre):

  • 30 dkg csevab hús
  • 15 dkg durum tésztaliszt
  • 50 g vaj
  • parmezán,  metélőhagyma

 

A húst kisujjnyi vastagságú hengerekre sodortam, és 20 részre osztottam. A lisztből kevés sóval és vízzel ruganyos tésztát gyúrtam (ezért jó a durum tésztaliszt - egyáltalán nem kell bele tojás), majd hűtőben pihentettem fél órát.

Tésztanyújtó géppel lappá nyújtottam a tésztát, és elkezdtem becsomagolni a kiadagolt hús-rudacskákat

_kulinariskiserletek_caramelli_progress.png

Egyszerűen csak feltekertem, a felesleges tésztát levágtam, és megtekertem a végüket. Elég lágy volt hozzá a tészta, hogy magától összetapadjon, miközben hengerítettem.

Lobogó sós vízben 3 perc alatt kifőztem a csomagokat. Ennyi idő alatt a hús is kitűnő állagú lett. Nem maradt nyers, viszont nagyon szaftos lett.

Egy serpenyőben aztán vajat hevítettem habzásig, és rádobtam a leszűrt szaloncukrokat, majd kicsit pirítottam. Került még rá reszelt parmezán és egy kis metélőhagyma is, de csak a nagyzolás végett.

Egyszerű étel - bár kicsit sokat kell pepecselni az előkészítéssel - de nagyon finom.

 

Ebbe a hentesüzletbe feltétlenül érdemes ellátogatni. Nemcsak húsok, tejtermékek és üdítők is vannak, jó áron, és amit eddig kóstoltam, rendkívül finom. További infó itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr927524462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása