Lazac steak körtés-vaníliás-zöldborsos rizottóval
2015. május 28. írta: angelimatyas

Lazac steak körtés-vaníliás-zöldborsos rizottóval

_kulinariskiserletek_lazac.png

Kezdett sok idő eltelni azóta, hogy utoljára halakkal foglalkoztam. Így hát ez, és a Gourmet fesztivál élményei után végre készítettem egy kis lazacot.

Hozzávalók (4 személyre):

  • 4 db 150 g-os lazac szelet
  • 60 g salotta hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 350 g vilmoskörte (2 kicsi darab) apróra darabolva
  • 1 tk egész zöldborzs (frissen, mozsárban összetörve)
  • 1/2 rúd vanília
  • 150 g arborio rizs (vagy más rizottó rizs)
  • 50 g vaj
  • 1 dl száraz fehérbor
  • oliva olaj

_kulinariskiserletek_lazac_korte.png

A hagymákat nagyon finomra vágtam. A salottát kevés olivaolajon egy közepes lábosban üvegesre pirítottam, majd hozzáadtam a fokhagymát is.(Közben nagyjából 1 liter vizet felforraltam) További 1 perc pirítás után beleszórtam a rizst, és 1-2 percig szárazon pirítottam, majd felöntöttem a borral (ez hirtelen elpárolog).

Hozzáadtam a körte felét, borsot és a vanília kikapart magjait, majd felöntöttem kevés forró vízzel. Folyamatos kevergetés mellett pároltam a rizst. Mindig csak annyi forró vízzel (vagy alaplével) szabad felönteni, hogy éppen kicsit ellepje. Közben folyamatosan kóstoltam, és sóztam. Mikor a rizs megpuhult levettem a tűzről, hozzáadtam a maradék körtét és beledaraboltam a vajat. Jól elkevertem és hagytam pár percet pihenni.

Míg a rizottó pihent, megsütöttem a lazacot. A bőrös felét besóztam, majd forró serpenyőben kevés olajon bőrével lefelé elkezdtem sütni. A tetejét sóztam és borsoztam. Mikor a hús a harmadáig kifehéredett (kb 2 perc) a feje tetejére fordítottam és ott is két percet sütöttem. Ez után az oldalait 1-1 percig sütöttem.

A lazac így medium állagú lett, a rizottó pedig édeskés, pikáns, csípős. Jól passzolnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr197498888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása