Bazsalikomos-balzsamecetes eperlekvár
2015. május 28. írta: angelimatyas

Bazsalikomos-balzsamecetes eperlekvár

_kulinariskiserletek_eperlekvar.png

Sok kedvenc egyetlen üvegben!

Egy tavalyi kísérlet annyira jól sikerült, hogy idén is meg kellett próbálnom. Főleg, hogy a piacon már találtam olyan olcsón epret, hogy szinte hozzám dobták. Már csak azt sajtnálom, hogy nem sokkal többet készítettem.

Hozzávalók:

  • 2 kg eper
  • 200 g kristálycukor
  • 0,5 dl balzsamecet
  • 1 nagy marék bazsalikom (~50 g)

 

Az epreket jól átmostam, majd kivágtam csumájukat. A cukorral együtt lábasba téve szépen lassan rotyogtattam körülbelül 2 órán át, közben néha megkeverve. Mikor már egészen sűrű volt a lekvár, hozzáadtam a balzsamecetet, és a nagyon finomra vágott bazsalikomot. 5 perc forrás után már üvegekbe is töltöttem.

_kulinariskiserletek_lekvarfozes.png

Ez az a helyzet, amikor teljesen felesleges lett volna rendesen dunsztba tenni, úgyis hamarabb elfogy, mint hogy bármi baja lenne.

Frissen sült kaláccsal remek reggeli.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr577498822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása