Csirkepaprikás-rizottó
2015. május 23. írta: angelimatyas

Csirkepaprikás-rizottó

_kulinariskiserletek_csirkepaprikasrizotto.png

Adott a feladat: szokásomtól eltérően főzzek valami (bográcsban is elkészíthető) ételt, ami nem szokványos...és Maggi termékeket tartalmaz. Challenge accepted - elvégre ez is egy jó kísérlet! Kicsit rákötve az éppen aktuális Gourmet fesztivál témakörére, legyen csirkepaprikás, meg ha már úgyis szeretem, legyen rizottó is.

Hozzávalók (4 személyre):

  • 200 g paradicsom
  • 200 g étkezési paprika
  • 100 g vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 400 g csirkecomb filé (1x1 cm-es darabokra vágva)
  • 200 g arborio rizs
  • 100 g vaj
  • 2 ek pirospaprika
  • 1 dl tejszín
  • 1 csokor metélőhagyma
  • 1 nagy csipet kömény
  • 2 pörköltszaft kocka
  • 1 ek  ízvarázs

 

Annak érdekében, hogy egy edényben készülhessen el az étel, csalni kellett kicsit. A paradicsomot, paprikát és fokhagymát egy kevés víz kíséretében botmixerrel pürésítettem.

A nagyon finomra aprított vöröshagymát a vaj harmadán elkezdtem fonnyasztani alacsony fokozaton. Mikor már kezdett a vaj barnulni, hozzáadtam a pirospaprika felét, elkevertem, és hozzáadtam a csirkecombot, és felöntöttem a turmix harmadával. Ekkor került bele a két pörköltszaft kocka. Hagytam rotyogni negyed orán át, közben folyamatosan pótoltam a folyadékot a turmixból.

Egy liter meleg vízben elkevertem az egy evőkanálnyi ízvarázst - ezt használtam alaplének. Miután a csirke már főtt negyed órát, hozzáadtam a rizst, és felöntöttem annyi "alaplével", hogy ellepje. Folyamatosan pótolni kell azt a folyadékot, amit a rizs felvesz. Közben hozzáadtam a maradék pirospaprikát, köményt, és elkezdtem sózni is. Meglepett, de a kocka és az ételízesítő jóval kevésbé voltak sósak, mint amire számítottam.

Mikor a rizs már majdnem teljesen megpuhult, hozzáadtam a finomra vágott metélőhagyma nagy részét (a maradékot díszítésre használtam).

Amint minden alapanyag átpuhult, és az ízzel is elégedett lettem, hozzákevertem a tejszínt hőkiegyenlítéssel, majd a maradék vajat is elkevertem benne.

Abban nem vagyok teljesen biztos, hogy egy bográcsban nem kapna le a rizs, de hát ezt is ki kell majd egyszer próbálni :)

Kiadós, kellemes étel lett belőle

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr757485226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása