Fűszeres csirkemell almás-korianderes jázminrizzsel
2015. május 16. írta: angelimatyas

Fűszeres csirkemell almás-korianderes jázminrizzsel

_kulinariskiserletek_csr100-1.png

 

Testépítéssel foglalkozol? Unod a száraz csirkemell és ízetlen rizs kombinációját? Többre vágysz? Akkor ez a recept Neked szól.

Első étel egy remélhetőleg hosszú sorozatból, variációk csirkére és rizsre. A hús és rizs mennyiségét persze mindenki magának állítja össze, ez csak egy alaprecept, de úgy gondolom máris izgalmasabb a szokásosnál, és még elkészíteni sem nehéz.

Hozzávalók:

  • 0,25 kg csirkemell 
  • 0,2 kg jázminrizs
  • 1 alma
  • 1 kis csokor koriander
  • 1 tk ras-el-hanout fűszerkeverék
  • só, bors, oliva olaj

 

A csirkemellet lapjában kettévágtam, és enyhén klopfoltam, hogy nagyjából azonos vastagságú szeleteket kapjak. Fűszereztem sóval, és a ras-el-hanout fűszerkeverékkel (Észak-Afrika, Marokkó ízvilága)

A rizst kevés oliva olajon kicsit megpirítottam, majd felöntöttem 4dl vízzel, sóztam és borsoztam, majd alacsony fokozaton fedő alatt addig pároltam, míg a rizs az összes vizet felszítva, és kis "lyukak" keletkeztek a felületén, ekkor levettem a tűzről, belekevertem a finomra vágott koriandert és felkockázott almát, majd félretettem 10 percet pihenni.

Közben kevés oliva olajon serpenyőben megpirítottam a csirkemelleket, míg teljesen át nem sültek (oldalanként 3-4 perc).

Ennyi az egész, finom, a rizs az alma miatt nem száradt ki (és a jázminrizs egyébként is finom illatos), a csirke is izgalmas lett. Időben pedig alig kerül többe, mint ha főzőtasakos rizst használnánk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr927464326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása