Jázminos-mentás csokoládé mousse ropogós habcsókkal
2015. május 15. írta: angelimatyas

Jázminos-mentás csokoládé mousse ropogós habcsókkal

_kulinariskiserletek_mousse.png

A történet egy fogmosással kezdődik...ugyanis volt szerencsém kipróbálni egy jázminos-mentás fogkrémet. Több sem kellett, ez a kombináció csokoládé mellé való. Íme hát egy egyszerű nyári desszert.

Hozzávalók (4 személyre):

  • 150 g étcsokoládé (minimum 60%-os)
  • 80 g vaj
  • 3+1 tojás fehérje
  • 2 tojás sárgája
  • 50 g porcukor
  • 1 dl tej
  • 2-3 mentalevél
  • 1 ek jázminvirág (~2 g)

 

 A habcsókhoz  1 tojásfehérjét 25g porcukorral kemény habbá vertem, majd szilikonlapra kentem 1mm vastagon. 60 °C-on 2 órán keresztül szárítottam. Amíg friss a hab meg lehet szórni kakaóporral, málnaporral...kicsit fel tudja dobni.

A mousse-hoz a tejet felforraltam, beledobtam a mentát és a jázminvirágot, lefedve negyed órát hagytam infúzionálódni. 3 fehérjét 25g cukorral kemény habbá vertem, a csokoládét a vajjal gőz fölött megolvasztottam. A csokoládé hőmérséklete lehetőleg maradjon 50 °C körül, és csak néha keverjünk rajta egyet, különben széteshet. Elkevertem benne a tojások sárgáját és a leszűrt tejet, majd óvatosan összeforgattam a habbal. Poharakba töltve egy éjszakát pihent a hűtőben. Isteni lett.

Tálaláskor összetörtem a habcsókot, és csak megszórtam vele a krémet.

Bátran ajánlom nyári hűs desszertnek, egyszerű, nehéz vele melléfogni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr897461330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása