Sous vide nyúlcomb bazsalikommal és aszalt paradicsommal
2015. május 10. írta: angelimatyas

Sous vide nyúlcomb bazsalikommal és aszalt paradicsommal

_rabbit.jpg

Kedves Barátaim megkértek, hogy etessem kedvenc nyulukat, míg kikapcsolódnak a hétvégén. Féltették is tőlem szegényt...nem nekem kell megenni, őt kell megetetni!!! Ha pedig az új munkahelyen adottak a lehetőségek a kísérletezésre, a piacon kellett az alapanyagot beszereznem. Már régóta izgat a sous vide technika, úgyhogy nagy reményekkel fogtam neki a készítésnek.

Gyerekként nem nagyon szerettem a nyúlhúst, nagyon száraz, szálas és inas volt. Ezzel a módszerrel készítve viszont puha, omlós, szaftos...amibe pedig aszalt paradicsom és bazsalikom kerül, már nem is lehet olyan rossz :).

Hozzávalók (2 személyre):

  • 2 nyúlcomb (~45 dkg)
  • pár darab aszalt paradicsom (és egy kevés olaj, amiben el volt téve)
  • néhány bazsalikomlevél
  • a salátához: rukkola, koktélparadicsom, mini mozzarella, fekete oliva, 1-2 evőkanál balzsamecet

A combokat megsóztam, és jó erősen borsoztam, majd a bazsalikomlevelekkel, aszalt paradicsommal és annak kevés olajával együtt vákuumoztam.

Nagy szerencsémre használhatok kis házi vákuumgépet. Ilyen kis méretben nem is kerül több százezer forintba, és házi célra tökéletesen megfelel.

_sousvide_bag.jpg

A zacskót egy lábas vízbe merítettem, hogy bőségesen ellepje, és az indukciós főzőlapot úgy sikerült beállítani, hogy 70 °C-on tudtam tartani három órán át (digitális maghőmérővel folyamatosan ellenőrizve).

Ezután egy éjszakát pihent a hűtőben a csomag (nem így terveztem, de így jött ki a lépés). Kellemes meglepetésre a zacskóban lévő folyadék gyönyörű kocsonyává állt össze. A salátához való dresszing is ebből lett, egy kevés balzsamecettel kevertem ki, miután megmelegítettem és felolvasztottam. A saláta hozzávalóit pedig csak összeforgattam.

A combokat serpenyőben kevés olajon szépen megpirítottam, hogy átmelegedjen, meg persze jól nézzen ki...és ment is a tányérra minden.

Második verziónak pedig apróbb darabokra tépkedtem az omlós húst, és elkevertem a salátával. Mennyei lett, ilyet készítek máskor is :)

 _rabbit_salad.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr437447266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása