Csirkemájas-juhtúrós-rozmaringos gyoza, hibiszkuszos-konyakos csirke consommével
2015. március 04. írta: angelimatyas

Csirkemájas-juhtúrós-rozmaringos gyoza, hibiszkuszos-konyakos csirke consommével

10547678_936785616366308_1218230264129301735_n.jpg

Elég sok kihagyás után újra fel kellene pörgetni a blogolósdit, hát kezdjük időrendben visszafelé :)

Mit tegyen az ember, ha van egy csirke-mellcsont a fagyasztójában? Legyen belőle egy jó kis erőleves, consommé. Ha meg már a közelben van a piac, egy kis csirkemáj meg juhtúró sem árthat hozzá.

Gyoza hajtogatást az étteremben tanultam, de egy kis gyakorlással már gyorsan megy, és nagyon csinos dolgokat lehet belőle csinálni.

Hozzávalók (4 főre):

30g vaj

150g lila salotta hagyma (minden bizonnyal sima lilahagymával is működik)

65g angol zeller

1 csirke mellcsont

1l víz

1mk citromnád (ázsiai citromfű)

1tk szárított hibiszkusz virág

0,5dl konyak/brandy

~16db gyoza készítéséhez:

30dkg csirkemáj

100g juhtúró

1 friss rozmaring ág

100g durum tésztaliszt

 

A leveshez a vajat habzásig hevítettem, majd a hagymát ezen pároltam. Mikor pirulni kezdett ráöntöttem a konyakok (vigyázat, lobbanhat a láng), majd hozzáadtam a többi alapanyagot is, és fedő alatt kis lángon főztem nagyjából másfél-két órán át, amíg szépen lassan a felére forrt a leve. Sóval, borssal beállítottam az ízét, majd leszűrtem, hogy csak a tiszta lé maradjon (na jó, nem igazi consommé, tojássárgája nem került bele)

A csirkemájakat közben kevés olajon megpirítottam, kis darabokra szeleteltem, majd elkevertem a juhtúróval és az apróra vágott rozmaringgal, sóval és borssal. 16 részre osztottam és kis golyókat formáltam. (egyébként kenyérre kenve is nagyon jó csirkemájas pástétom lett!!)

A tésztához a lisztet kevés sóval és annyi vízzel kevertem el, hogy ruganyos állagot kapjak (~1dl), majd még legalább 5 percen keresztül dögönyöztem, hogy szép legyen a szerkezete. A durumlisztben egyébként pont az a jó, hogy nem kell hozzá tojás, csak víz, és tökéletes marad a tészta állaga főzés után is. A tésztát végül a lehető legvékonyabbra nyújtottam és egy 8cm átmérőjű pogácsa szaggatóval korongokat vágtam belőle.

Ezeket a korongokat töltöttem meg a pástétommal. A hajtogatásról érdemes videókat keresni, én is sokat találtam, de aki inkább az olasz konyhát részesíti előnyben, innentől raviolit is készíthet belőle :). Az elkészült batyuk alját először kevés olajon megpirítottam, majd kevés vizet alá öntve és lefedve készre pároltam (2-3 perc, a töltelék már úgyis készen van, csak a friss tésztának kell elkészülnie).

Úgy gondolom, ez az étel tényleg úgy jó, hogy egyenlő arányban van a harapható része és a leves is. Azt hiszem még ki kell próbálnom néhány témát. Talán a ramen lesz a következő? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr937239983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása