Citromos-rozmaringos csirke, mézzel és sörrel sütve
2015. március 04. írta: angelimatyas

Citromos-rozmaringos csirke, mézzel és sörrel sütve

11020926_935028486542021_1694304559_n.jpg

Ezt először a személyzetnek sikerült elkészíteni az étteremben, azóta pedig már a baráti társaság is tesztelte itthon. Gyorsan össze lehet készíteni - aztán persze jó sokáig sül :)

Hozzávalók (4 személyre):

  • 2 egész csirke (összesen nagyjából 2,5kg)
  • 2 nagyobb citrom
  • 3-4 friss rozmaring ág
  • 0,5l világos sör
  • 250g méz
  • só,bors

 

 A csirkéket jól megmostam kívül belül, aztán sóval és borssal is bedörzsöltem. A citromok héját lereszeltem, aztán félbevágva a csirkébe tömködtem 1-1 ág rozmaring kíséretében. A csirkéket tűzálló tálba tettem, a lábakat összekötöttem, hogy ne lógjanak annyira ki.

A sört a mézzel jól elkevertem, és megöntöztem vele a madarakat. A citromhéjat és a maradék rozmaringot a tetejére szórtam, majd alufóliával jól lefedve nagyjából 180°C-on másfél óráig sütöttem. Ezután levettem a fóliát, és a levével gyakran locsolgatva a csirkéket még fél óra alatt pirosra sütöttem.

Köretnek próbálkoztam kölessel is, de a petrezselymes burgonya jobban passzolt hozzá.

Jó étel, ha az ember a napját otthon tölti, van ideje néha ránézni az ételre, de nem akar egész nap mellette állni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr187240081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása