Vajhal chilis-limeos bulgur rizottóval, paprika salátával
2014. április 23. írta: angelimatyas

Vajhal chilis-limeos bulgur rizottóval, paprika salátával

vajhal.jpg

Egy jó adag vajhal krémes,pikáns "rizottóval"; friss-ropogós paprikával. Azt hiszem ezt most egész jól sikerült eltalálni. Frissítő és laktató nyári étel lesz ebből. Ötletforrások: zuhany és reggeli kávé :)

Hozzávalók (2 személyre):

  • 30 dkg vajhal filé
  • 10 dkg bulgur
  • 2 dl víz
  • 2 lime héja és leve
  • 2 dl habtejszín
  • 1 csapott evőkanál rétesliszt
  • 4 ek reszelt parmezán sajt
  • egy marék apróra vágott friss koriander
  • 1 piros és 1 zöld kaliforniai paprika
  • kevés apróra vágott jalapeño és habanero paprika (ízlés szerint)
  • olíva olaj
  • só, bors

A bulgurt a vízzel és kevés sóval feltettem főni. Forrás után levettem a tűzről és fedő alatt pihentettem 20 percet - ez alatt átpuhul.

A salátához a paprikákat apró kockákra vágtam, és a lime levének felével valamint ugyanannyi olíva olajjal elkevertem.

A vajhalat sóztam és borsoztam, majd kevés olajon mindkét oldalán 1-1 percig nagy lángon pirítottam, majd 200°C-os sütőbe tettem 5 percre. Közben a bulgurt 3-4 evőkanál olivaolajon kicsit átpirítottam, hozzáadtam a koriandert, a lime héját és a chiliket. Megszórtam a liszttel, jól elkevertem. Hozzáöntöttem a tejszínt, és megszórtam a parmezánnal. mikor szépen besűrűsödött, a lime levének másik felével gyorsan elkevertem, és már tálaltam is.

 

Elég vastag halszeleteket kaptam (2 cm), így kellett a sütő is. Vékonyabb szeleteket serpenyőben is el lehet készíteni 2-3 perc alatt oldalanként.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr616072094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása