Naphal burgonyaágyon, citrusos édeskömény salátával
2014. április 09. írta: angelimatyas

Naphal burgonyaágyon, citrusos édeskömény salátával

naphal.png

A heti ötlet megvalósítása a ma reggeli piacozás közben öltött konkrét formát. Van még mit javítani rajta, de azt hiszem határozottan kellemes étel lett belőle :)

Hozzávalók (2 személyre):

20 dkg naphal filé

0,5 kg burgonya

25 g vaj

5 dkg rétesliszt

Egy fél édesköény gumó

Egy kis fej lilahagyma

1 narancs

1 lime

8-10 szem fekete olíva bogyó

só, bors

 

Az édesköményt és a hagymát nagyon vékony szeletekre vágtam, megszórtam egy csipet sóval, és hagytam állni legalább fél órát. A burgonyát meghámoztam, megfőztem majd szűrés után áttörtem és hozzáadtam a vajat, majd jól elkevertem a liszttel. Miközben a püré hűlt, lereszeltem a narancs és a lime héját, a narancsot kifiléztem, a lime levét kicsavartam.

A pürét ketté osztottam és "csónakokat" formáztam belőle, a közepébe kis mélyedést készítettem a halnak. A halfilét keresztben 2 cm-es csíkokra vágtam, kicsit sóztam és borsoztam majd a pürére fektettem. 180 °C-os sütőben 20 perc alatt megsütöttem. Közben a salátához a zöldségeket és a citrusokat összekevertem, majd az egészet a hal tetejére halmoztam. Díszítésnek kapott a tányérra egy cikk grapefruitot.

...erős a gyanúm, hogy a piacon naphal helyett pangasius filét kaptam, legközelebb lazac vagy fogas filével próbálkozom.

Mivel a hal levet eresztett, amit a krumpli nem teljesen tudott felszívni, praktikus lenne zsemlemorzsát szórni a hal alá. Ezen felül a köret kicsit túl sok lett, a burgonya mennyiségét talán kétharmadára lehetne csökkenteni

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr346000592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása