Lazac Wellington
2014. március 09. írta: angelimatyas

Lazac Wellington

salmon3.png

Sörkóstolás közben kedvenc IPA söreimhez jutott eszembe ez az étel. Azt hiszem ez most határozottan jól sikerült. Továbbfejlesztésre abszolút érdemes :)

Hozzávalók (2 személyre):

2db 15dkg-os lazac szelet (filé)

1 csomag levelestészta (500g)

6 papírvékony szelet füstölt sonka

fél csokor medvehagyma

fél csokor bazsalikom

1 narancs héja

1 citrom héja

2 lime héja, és az egyik leve

1 hüvelykujjnyi friss gyömbér reszelve

1 ek olíva olaj

1 tojás a kenéshez

só, bors

A citrushéjakat a medvehagymával, bazsalikommal, olajjal,gyömbérrel és a lime levével összepürésítettem.

A lazacszeletekről levágtam a bőrt, és a benne maradt szálkákat is kiszedtem.salmon2.png

A tészta felét 2mm vassalmon1.pngtagra téglalap alakúra nyújtottam. A lazacot sóztam és borsoztam. A tésztára fektettem 3 sonkaszeletet úgy, hogy kissé fedésben legyenek. Rájuk kentem a zöldfűszeres pép felét, ráhelyeztem a lazacot és a tésztát feltekertem. A tésztahenger nyitott oldalait a henger alá gyűrtem.

 

Fél órát pihent hűtőszekrényben, majd megkentem a felvert tojással, és még fél órára hűtőbe tettem. Sütés előtt újra megkentem tojással. 200 °C-os sütőben nagyjából 25 perc alatt aranybarnára sütöttem.

A tészta talán lehetne vékonyabb, könnyebb is lenne előre nyújtott leveles tésztával dolgozni. Sonkából csak főttet kaptam, de egy kicsit pácoltam füst-aromában...azért mégis a feketeerdei sonka lenne a jobb :)

Ebből a mennyiségből két elég bőséges adagot lehet kihozni. A hozzávalóknál 2 főre írtam a mennyiségeket, a leírásnál már csak az egyik felét fejtettem ki.

Mellé ajánlott sör: BrewDog: JackHammer

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr335851379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása