Pirított borjúmáj almás-zelleres-medvehagymás bulgurral
2014. március 05. írta: angelimatyas

Pirított borjúmáj almás-zelleres-medvehagymás bulgurral

IMG_20140305_143628.jpg

Végre volt időm egy kicsit barangolni a piacon, és a borjúmájnak nem tudtam ellenállni...és persze a medvehagymának sem. Isten hozott Tavasz!

Hozzávalók (4 személyre):

60 dkg friss borjúmáj

1 nagyobb alma

1 kis ökölnyi zellergumó (akkora mint az alma)

10 dkg bulgur

2,5 dl víz

fél csokor friss medvehagyma

kevés olaj

só, bors

 

A vizet egy teáskanál sóval felforraltam, majd hozzáadtam a bulgurt. Újraforrás után lefedtem, levettem a tűzről és félretettem puhulni.

A zellert kis kockákra vágtam, és puhára főztem annyi vízben, hogy ellepje; közben az almát is ugyanakkora kockákra vágtam. A medvehagymát finomra aprítottam.

A májat 1cm vastag szeletekre/csíkokra vágtam, sóztam, borsoztam, és kevés olajon kis lángon mindkét oldalát megpirítottam. Ezalatt belül is átsült, de nem száradt ki. Késsel ellenőriztem, hogy elkészült-e. Elkészülés után pár percet pihentettem.

Közben olajat forrósítottam, megfuttattam benne a medvehagymát, majd hozzáadtam a leszűrt zellert és almát. Ezeket is kicsit átpirítottam, majd összeforgattam a bulgurral.

A tálalás kedvéért körbeöntöztem az egészet a végén egy kis medvehagymás olajjal és chili olajjal.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr965844755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása