Kéksajt-leves köményes burgonyafánkkal
2014. január 05. írta: angelimatyas

Kéksajt-leves köményes burgonyafánkkal

IMG_20140105_132417.jpg

A medvés ötletet egy hasonló tálalás adta, de az étel saját fejlesztés :) 

 

Hozzávalók (4 személyre):

20dkg kéksajt

8 dl tej

egy kis fej vöröshagyma

4 szál újhagyma

2 gerezd fokhagyma

2 ek vaj

2 ek olaj

2 dl félédes fehérbor

0,5 kg burgonya

1 tojás

~10 dkg liszt

só, bors

őrölt kömény

1 babérlevél

olaj a sütéshez

(1 ek keményítő)

 

A hagymákat apróra vágtam és a vaj és olaj keverékén lassan megpároltam, majd felöntöttem a borral. Lassan gyöngyözve addig főztem, míg majdnem az összes folyadék elpárolgott. Hozzáadtam a tejet és a feldarabolt sajtot, babérlevelet, majd lassú tűzön felforraltam, és kis lángon addig főztem, míg a sajt elolvadt. Ezután turmixoltam, hogy ne legyenek benne nagyobb hagyma darabok (előtte kihalásztam a babérlevelet). A tűzre visszatéve sóval és borssal ízesítettem. Mivel kicsit hígnak ítéltem, kevés keményítővel sűrítettem.

A burgonyát héjastul megfőztem, majd összetörtem. Kihűlés után hozzáadtam a tojást és a köményt, sóztam, borsoztam. Annyi lisztet kevertem hozzá, hogy gyúrható tésztát kapjak. Bő forró olajban barnára sütöttem.

A medve aranyosra sikerült, de a nagyobb gombócok közepe nem sült át teljesen. A maradék tésztából kicsi gombócokat készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr215736005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása