Lassan sült sertéskaraj narancsos-édesköményes kuszkusz salátával
2013. december 27. írta: angelimatyas

Lassan sült sertéskaraj narancsos-édesköményes kuszkusz salátával

IMG_20131227_133856_kicsi.jpg

Karácsony alkalmából is megvolt a kísérletezés. Ezúttal egy szép nagy darab karaj adta az alapot az ebédhez. 

 

Hozzávalók (4 személyre):

1kg sertéskaraj (egyben, nem szeletelve)

20dkg kuszkusz

1db édeskömény gumó

3db nagyobb narancs

1 közepes fej lilahagyma

10-15 szem fekete olíva bogyó

5 ek étolaj

2 ek cajun fűszer

2 ek balzsamecet

2 ek száraz fehér  bor

4dl víz

1 ek vaj

1 ek réteslis

só, bors

 

A karajról lefejtettem a zsírt és a hártyákat majd bedörzsöltem a cajun fűszerrel, egy tálba tettem és hozzáadtam az olajat és a balzsamecetet. Ezt a fűszeres páclevet jól belemaszíroztam a húsba, és hagytam így egy órát pihenni. A sütőt előmelegítettem 75°C-ra. A karajt egy akkora tűzálló edénybe tettem, hogy pont beleférjen, melléöntöttem a páclevet és a bort. Alufóliával lefedtem, és másfél órára a sütőbe tettem. Mikor letelt az idő serpenyőt forrósítottam, és a karaj minden oldalát hirtelen megpirítottam, közben 150°C-ra állítottam a sütőt. A megkérgesedett karajt visszatettem a sütőedénybe, letakartam, és további háromnegyed órát sütöttem, közben sűrűn locsolgatva.

A salátához az édesköményt és a lilahagymát vékony karikákra vágtam, és enyhén besóztam. Így pihentek fél órát. A narancsot kifiléztem, és a megmaradt részekből a narancslevet kipréseltem. Az olíva bogyókat vékony karikákra vágtam. Közben a vizet és a narancslevet egy lábosban felforraltam, sóztam, borsoztam és az édeskömény apróra vágott leveleit is beletettem. Forrás után beleöntöttem a kuszkuszt, lefedtem és elzártam alatta a lángot. 6-8 perc múlva miután a kuszkusz megszívta magát és megpuhult hozzákevertem a narancsot, hagymát, édesköményt és olívát.

A hús elkészültét tűpróbával ellenőriztem, kivettem az edényből és 5 percet pihentettem. Közben a pecsenyelevet leszűrtem, egy lábosban kissé beforraltam és hozzáadtam a vajat. Ezután a liszttel mártás állagúra sűrítettem. Pihentetés után szeleteltem a húst.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr285712096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása