Marhanyak-steak ropogós burgonyacsónakokkal és joghurtos salátával
2013. október 20. írta: angelimatyas

Marhanyak-steak ropogós burgonyacsónakokkal és joghurtos salátával

IMG_20131004_124858.jpg

 

Hozzávalók (2 személyre):

2 szelet marhanyak (egyenként 25-30 dkg)

0,5 kg brugonya (közepes és nagyjából azonos méretű szemek)

1 pohár joghurt

1 csomag salátakeverék

só, bors

1 ek szárított fűszerkeverék (bors, metélőhagyma, fokhagyma, bazsalikom, kakukkfű, kömény, chili...)

kevés olaj

 

 A hússzeleteket sóval és borssal bedörzsöltem, majd félretettem fél órára. Addig a krumplit meghámoztam és cikkekre, "csónakokra" vágtam. Papírtörlővel leitattam róla a vizet, sóztam borsoztam és egy tálban annyi olajjal locsoltam meg, hogy összekeverve teljesen bevonja a krumplit. A csónakokat tepsire rendeztem és előmelegített 200 fokos sütőben aranybarnára és ropogósra sütöttem.

Egy nyél nélküli (vagy fémnyeles) serpenyőt felhevítettem a tűzhelyen, majd kevés olajon a hússzeleteket oldalanként 2 percig sütöttem, hogy kérget kapjanak. Ezután serpenyővel együtt betettem 180 fokos sütőbe és 10 percig sütöttem. 12 perc kell a "medium" állapotig, így az enyém még kicsit véres lett, de pont ez volt most a cél.

A salátakeveréket megmostam és lecsöpögtettem (bár elvileg ezt az előre csomagoltaknál elvégzik, így nem szükséges). A megsült csónakokkal a tányérra rendeztem, és a fűszerekkel kikevert joghurtot rácsorgattam.

        A marhanyak nem a leginkább steak-nek való hús, mégis olcsóbb, mint a hátszín vagy bélszín és finom ételt lehet belőle kihozni. A saláta esetébe azért választottam ez előre csomagoltat, mert színes, jól feldobja a tányért és nem kell sokat költeni többféle salátára, amiknek egy részét talán már fel sem használnám.

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr245562479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása