Kacsazúza ragu yorkshire puddinggal
2013. október 20. írta: angelimatyas

Kacsazúza ragu yorkshire puddinggal

IMG_20131020_152951.jpg

Régóta fáj a fogam a kacsazúzára, végre sikerült dolgozni vele. Majdnem pörkölt, de jóval több zöldség került bele.

 

Hozzávalók (2-3 személyre):

0,5 kg kacsazúza

3 nagy fej vöröshagyma (kb 20-25 dkg)

2 kisebb sárgarépa

1 fehérrépa

1 kicsi zellergumó fele (2 hüvelykujjnyi)

4 paradicsom

4 paprika

1 csokor petrezselyem

2 ek őrölt pirospaprika

2 ek zsír

2 tojás

~ 5 dkg liszt

~ 1dl tej

 

Az apróra vágott hagymát a zsíron elkezdtem párolni. Közben a zúzát kisebb darabokra vágtam. Mikor a hagyma már kezdte elfőni a saját levét és beindult a pirulás, rádobtam a zúzát, és átpirítottam. Hozzáadtam a pirospaprika felét,elkevertem és felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Innentől kezdve többütemű párolással puhítottam fel a húst (mikor elfőtte a levét és kezdene lekapni, mindig ugyanannyi vízzel öntöm fel). Nagyjából 2-2,5 órán át párolódott. 1 óra után hozzáadtam az apróra vágott répákat, zellert, paprikát és a petrezselyem felét. 1 óra múlva, mikor már majdnem puha volt a hús, hozzáadtam a szintén apróra vágott paradicsomot, maradék pirospaprikát és petrezselymet. Természetesen a só sem maradt ki.

A puddinghoz pontosan annyi térfogatú liszt és tej kell, mint amennyi a tojás (tehát 1-1-1 arányban). Sűrű palacsinta-tésztát készítettem belőle.200 fokra előmelegített sütőben a muffin-formát is átforrósítottam, majd kikentem olajjal, és a formák feléig töltöttem a tésztát. Legfeljebb 10 perc kell neki, míg feljön és aranybarnára pirul.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr885589757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása