Vajban sült pisztráng narancsos édeskömény-salátával
2013. szeptember 01. írta: angelimatyas

Vajban sült pisztráng narancsos édeskömény-salátával

IMG_20130831_155411_kicsi.jpg

Nem tudtam ellenállni a pisztrángnak a piacon, ezért kombináltam egy gyakorlandó tétellel. A hal méretétől függően 1-2 adag jön ki a következő mennyiségből

Hozzávalók (1-2 adaghoz):

1 közepes pisztráng

1 édeskömény gumó

1 kis fej lilahagyma

2 narancs

6-8 szem fekete olíva bogyó

1 szál újhagyma

1 tk mustár

2-3 ek olíva olaj

1 tk ecet (bodzaecet)

1 tk apróra vágott kapor

1 tk apróra vágott petrezselyem

só, bors

100 g vaj

1 dl száraz fehér bor

 

Az édesköményről levágtam a szárakat és félretettem, majd a gumót vékonyan felszeleteltem. A lilahagymát szintén vékonyan felszeleteltem és mindkettőt enyhén besózva félretettem.

A pisztrángot kívül-belül sóztam és borsoztam. Az édeskömény szárait és az újhagymát hosszában vékony csíkokra vágtam, és kitömtem velük a hal hasát. A halat tűzálló edénybe tettem, a tetejére szeleteltem a vajat, és aláöntöttem a bort. Alufóliával letakarva 15 percig sütöttem 150 fokra előmelegített sütőben. Ezután levettem a fóliát és gyakorta meglocsolva az olvadt vajjal még 10-15 percig sütöttem.

Közben a narancsokról levágtam a héját és kifiléztem, a maradék rész levét pedig kifacsartam. A narancsléből az olajjal, ecettel, mustárral, kaporral és petrezselyemmel dresszinget készítettem. A besózott hagymát és édesköményt kinyomkodtam, és kicsit átöblítettem.

A salátához a hagymát, édesköményt, narancsot és a negyedekre vágott oliva bogyót összekevertem a dresszinggel.

A halat tálaláskor a salátaágyra fektettem és meglocsoltam még a vajjal.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr585488155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása