Serpenyőben sült afrikai harcsa hercegnő-burgonyával és kapros juhtúrós mártással
2013. szeptember 01. írta: angelimatyas

Serpenyőben sült afrikai harcsa hercegnő-burgonyával és kapros juhtúrós mártással

IMG_20130831_174235_kicsi.jpg

A pisztráng mellett volt még mit kipróbálni a halas pultban :)

 

Hozzávalók (2 személyre):

1 nagyobb afrikai harcsa filé (fejenként 20-30 dkg)

0,5 kg burgonya

1 tojás

10 dkg juhtúró

1 kis csokor kapor

50 g vaj

50 g + egy kevés liszt

kb 0,5 liter tej

só, bors

1 kis marék szezámmag

 

A burgonyát héjában megfőztem, majd meghámoztam és összetörtem. Miután kéz-melegre hűlt, hozzákevertem a tojást és nyomózsákkal kis halmokat formáztam egy tepsire, megszórtam szezámmaggal. 180 fokra előmelegített sütőben pirulásig sütöttem.

A halat 10cm-es szeletekre vágtam, sóztam és borsoztam, majd lisztbe forgattam. Forró serpenyőben kevés olíva olajon oldalanként 4-5 perc alatt átsütöttem.

A mártáshoz a vajat felhevítettem, hozzákevertem a lisztet, majd lassan adagolva a tejet mártássá hígítottam. Hozzákevertem a juhtúrót és a finomra aprított kaprot. Szükség szerint sóztam és borsoztam. (Ha a mártás túl sűrű, tejjel tovább lehet hígítani)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr115488262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása