Chilis kukorica krémleves korianderrel és bacon-chipsszel
2013. július 30. írta: angelimatyas

Chilis kukorica krémleves korianderrel és bacon-chipsszel

Fénykép0086_kicsi.jpgGyors laktató leves - legalábbis ebben a formában (szégyenlem, de most a gyors megoldást választottam).

Hozzávalók (4 személyre):

2 db kukoricakonzerv (persze jobb lenne 4 cső friss kukorica)

0,5 liter csirkealaplé (sajnos csak kockából tudtam csinálni)

2 dl tejszín

4 szelet bacon szalonna

2 db tojássárgája

1 tk durvára tört színesbors

2 tk őrölt cayenne chili

1 ek vaj

kevés koriander-paszta

A konzervekből tartalmát egy maréknyi kivételével az alaplébe tettem, és az egészet átforraltam. Közben a maréknyi kukoricát amennyire lehet, megszárítottam papírtörlővel. Forró olajba dobtam, és barnulásig sütöttem. A baconszeleteket tepsire tettem és forró sütőben zsírjára sütöttem. Amint kivettem, egyből feldaraboltam kisebb darabokra - ekkor még kicsit rugalmasabb, nem törik annyira.

A felforrt kukoricás levet leturmixoltam. Nem lett teljesen sima, de szerintem ez a kicsit "rághatóbb" forma jót tett neki. Visszatettem a tűzre, hozzáadtam a borsot és a chilit. A tojássárgákat elkevertem a tejszínnel. Ezt a tejszínes keveréket hőkiegyenlítéssel hozzáadtam a leveshez, hozzádobtam a vajat, és addig kevertem míg el nem olvadt - már nem kell felforralni, 70-80 °C épp elég.

Tálalásnál a leves tetejére szórtam a sült kukoricát, a bacont és bár csepp koriander-pasztát.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr865434558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása