Mini Pavlova tortácskák rumos-karamelizált őszibarackkal
2013. július 24. írta: angelimatyas

Mini Pavlova tortácskák rumos-karamelizált őszibarackkal

P7200547_kicsi.jpg

A diplomaosztós ebéd egyik desszertje - néhány próbálkozás után.

Hozzávalók (9 adag):

3 tojás fehérje

5 ek porcukor

1 ek keményítő

1 tk ételecet (10%)

1 ek vanília kivonat

2 dl habtejszín

5 őszibarack

5 ek kristálycukor

1 tk őrölt fahéj

2 ek rum (mondjuk Captan Morgan Spiced :) )

2-3 ek balzsamecet

 

A fehérjéket habbá vertem. Mikor kezdett hab-formát ölteni fokozatosan hozzáadtam a porcukrot, keményítőt és az ecetet. Akkor jó, ha már a hab-tüskék megállnak magugktól. Egy evőkanállal a sütőpapírral bélelt tepsire halmoztam 3x3 nagyjából 10cm átmérőjű 2 cm magas kupacot, úgy, hogy a teteje mindegyiknek lapos legyen. 130 fokra előmelegített sütőbe tettem légkeveréses üzemben, és agyből visszavettem 110 fokra a hőmérsékletet. 50 perc alatt ropogós lett a külseje (és sajnos barna), a belseje viszont puha ragacsos maradt.

A tejszínhabot keményre vertem a vanília kivonattal, ebbe nem került cukor. Magától is pont elég édes.

A kristálycukrot kevés vízzel egy serpenyőben addig hevítettem, míg elkezdett barnulni, majd rádobtam a megtisztított és vékony szeletekre vágott barackot, a fahéjat, a rumot és a balzsamecetet.Ez hirtelen megköti a karamellt, de addig rotyogtattam, míg újra fel nem olvadt mind. Ekkorra már csak kevés leve marad a baracknak, de még nem főtt szét, a balzsamecettől pedig kellemesen pikáns lett.

Végül egymás tetejére halmoztam a habcsókot, tejszínhabot és a barackot.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr585423717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása