Füstölt-sajtos csőben sült csirkemell, vaníliás muskotályban párolt körtével
2013. július 24. írta: angelimatyas

Füstölt-sajtos csőben sült csirkemell, vaníliás muskotályban párolt körtével

P7200535_kicsi.jpg

Egyik kollégám sugalmazására párosított alapanyagokból, Húgom tiszteletére a saját kreáció.

Hozzávalók (~4 személyre):

1 csirkemell filé (mindkét "fél mell")

5 dkg liszt

5 dkg margarin (inkább vaj)

~ 3 dl tej

10 + 10 dkg reszelt füstölt sajt

3 tojás sárgája

só, bors

4-6 szelet bacon szalonna

3,5 dl muskotály bor

1 tk vanília kivonat (vagy fél vanília kikapart belseje)

4 db nagyobb körte

 

A csirkemelleket lapjában kettévágtam, hogy lehetőleg azonos vastagságú szeleteket kapjak. Sóztam, borsoztam, és kevés olajon oldalanként 2 perc alatt átsütöttem.

A baconöket előmelegített sütőben ropogósra sütöttem, majd apróra vágtam.

A besamel mártáshoz a felforrósított margarinba szórtam a lisztet, elkevertem őket, majd a tej lassú adagolásával beállítottam egy joghurt-szerű sűrűséget. A sajt felét beleszórtam, és addig kevertem, míg elolvadt. Ezután hozzákevertem a tojássárgákat és addig kevertem, míg elkezdett sűrűsödni (legyen méz sűrűségű).

A csirkemelleket tepsire tettem, megszórtam baconnel, majd rákanalaztam a mártást. A tetejére tettem a maradék reszelt sajtot. 180 fokon addig sütöttem, míg szépen megpirult a sajt a tetején

Egy nagyobb lábosban feltettem melegedni a bort, hozzákevertem a vaníliát. A körtéket meghámoztam, félbevágtam, és kivágtam a magházat. A vágott oldalával a lábosba tettem - lepje el félig a bor - és 20 perc alatt puhára pároltam.

Második alkalommal elkészítve már egészen jól sikerült. Fejenként egy-egy szelet a besamel mártás miatt is kellemesen elegendő.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr565423678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása