Márványsajtos bazsalikomos pulykaragu parmezános tésztaszigetekkel
2013. július 22. írta: angelimatyas

Márványsajtos bazsalikomos pulykaragu parmezános tésztaszigetekkel

Fénykép0076_kicsi.jpg

Jamie Oliver gyümölcstorta receptjének sugalmazására megszületett a húsos változat...és határozottan jól sikerült.

Hozzávalók (4 személyre):

0,5 kg darált pulykacomb

25 dkg vöröshagyma (nagyon apróra darabolva)

0,5 l tejszín

15 dkg márványsajt (apróra darabolva)

1 marék friss bazsalikomlevél

só, bors

a tésztához:

25 dkg finomliszt

15 dkg margarin (jobb esetben vaj)

fél csomag sütőpor

40 g reszelt parmezán (ekkora volt egy csomag)

10 + 10 dkg reszelt trappista sajt

1 pohár joghurt

egy csapott teáskanál só

 

A hagymát kevés olajon fél órán át pároltam (vízzel kicsit felöntve, ha kezdett lekapni), majd rádobtam a húst, sóztam és borsoztam. Addig pirítottam, míg teljesen ki nem fehéredett mindenhol. Ezután hozzáadtam a tejszínt és a márványsajtot, majd 10 percig lassan gyöngyözve összefőztem, hogy a sajt teljesen elolvadjon. Ekkor rádobtam a finomra vágott bazsalikomot, elkevertem és az egészet tűzálló tálba öntöttem (legyen legalább 3 cm magas a ragu a tálban).

A tészta hozzávalóit a 10 dkg trappista kivételével jól összedolgoztam, majd a kapott kissé ragadós tésztából dió nagyságú darabokat szaggattam, és a raguba nyomtam úgy, hogy mindegyik "szigetet" körbeölelje a ragu.

Előmelegített sütőben ~180-200 fokon negyed órát sütöttem, majd a tetejére szórtam a maradék trappistát és még negyed órát sült.

Fénykép0072-kicsi.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr635419362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása