Csípős-savanyú halleves
2013. június 16. írta: angelimatyas

Csípős-savanyú halleves

Fénykép0058-kicsi.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagymamám babérleveles savanyú levese alapján, egy kicsi (óriási) átalakítás után megszületett.

Hozzávalók (4 személyre):

2 fej vöröshagyma

2 ek margarin/vaj

2 gerezd fokhagyma

1 kicsi zellergumó

2 db sárgarépa

1 db fehérrépa

8-10 babérlevél

1 tk őrölt csilipaprika

pár szem római kömény

2  ek ecet (10%) vagy balzsamecet

1 pohár joghurt

30 dkg tengeri hal

só, bors

5-6 dkg száraztészta, vagy 10 dkg friss tészta (1 tojás+10dgk liszt+1 ek víz)

Az apróra vágott vöröshagymát és fokhagymát a vajon lassan megpároltam, kevés vizet hozzáadva ha elkezdett pirulni (kb. fél órán át). Mikor átpuhultak, hozzáadtam a répákat, a zellert és a babérleveleket, sóztam, borsoztam és annyi vízzel öntöttem fel, hogy ellepje a zöldségeket. Az egészet fedő alatt puhára főztem.

Puhulás után eltávolítottam a babérleveleket és az egészet simára turmixoltam, hozzáadtam a csilit és korrigáltam sóval. Felöntöttem fél liter vízzel, és hozzáadtam az 1cm-es kockákra aprított halhúst. Eközben sós vízben kifőztem a frissen gyúrt tésztát. 10 perc múlva hozzákevertem a joghurtot (hőkiegyenlítéssel), majd az ecetet is. Miután ellenőriztem, hogy a halhúst átfőtt, hozzáadtam a tésztát.

Mivel kellemesen savanykás, a nyári melegben is jól esik forrón. Csili pedig ízlés szerint :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr85364334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása