Almás pite vaníliás joghurttal
2013. március 16. írta: angelimatyas

Almás pite vaníliás joghurttal

Fénykép0014.jpg

Itt volt már az ideje, hogy az elkészült ételeket leírjam... A legutolsó elkészült süteménnyel kezdem. Kicsit pikánsabb és a hagyományosnál puhább tésztával [inspired by Jamie Oliver :) ] jó nagy adag görög joghurttal.

Hozzávalók (2 nagy adag lett):

250 g finomliszt

70 g + 3 evőkanál kristálycukor 

100 g margarin

egy csipet só

fél csomag sütőpor

~ fél pohár kefir

2 nagy alma

1 ek sherryecet

1 ek balzsamecet

1 tk őrölt fahéj

1 fél citrom reszelt héja

4 ek görög joghurt 

1 csomag bourbon vaníliás cukor

Az almákat meghámoztam, és feldaraboltam fél centiméteres "kockákra". Egy lábosban elkezdtem fonnyasztani őket a 3 evőkanál cukorral, majd mikor elkezdett karamellizálódni a keverék hozzáadtam az eceteket és a fahéjat. Pár perc rotyogás elég is neki.

A tésztához összekevertem a lisztet, a többi kristálycukrot, sót, sütőport és összemorzsoltam a margarinnal. Apránként adtam hozzá a kefirt, hogy összeálljon a tészta. Fél órát töltött ezután a fagyasztóban.

A joghurtot összekevertem a vaníliás cukorral és a citromhéjjal, és hűtőbe tettem.

A tésztából négy részre osztottam és fél centis lapokat nyújtottam, kettővel kibéleltem  két (előzőleg kivajazott) ~10cm átmérőjű szuflé-formát. A széle jócskán túl lógott a forma peremén, de pont így a jó. Megtöltöttem a "kosárkákat" az almás szósszal, és a maradék két tésztalappal befedtem. A szélüknél jól összedolgoztam, és a forma oldalánál a felesleget levágtam. Villával alaposan megszúrkodtam a tésztát, és megszórtam egy kis cukorral.

Előmelegített sütőben nagyjából 20 perc alatt aranybarnára sültek és egy kis hűlés után már lehetett is tálalni a joghurttal együtt.

Tésztából maradt egy kevés, ezekből viszont határozottan jó keksz lett :D

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr535138570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása