Hagymás tört burgonya kétféle túrókrémmel és sült baconnel
2012. december 30. írta: angelimatyas

Hagymás tört burgonya kétféle túrókrémmel és sült baconnel

PICT0031.JPG

Régebben a kollégiumban készítettem az egyszerűbb verzióját: hagymás burgonya tejföllel. Olcsó és laktató. Itt volt az ideje a modernizálásnak :) Reggel a piacon nem tudtam ellenállni a juhtúrónak...hát meglett az eredménye. Ezek mellett régóta foglalkoztatott a sör-sűrítmény készítése, ez úttal kipróbáltam...meglepő eredménnyel.

 

Hozzávalók (két személyre bőven):

0,5 kg apró szemű burgonya

1 nagy fej vöröshagyma

6-8 szelet füstölt bacon

10 dkg tehéntúró

10 dkg juhtúró

fél pohár tejföl

só, durvára tört bors

1 szál újhagyma

1 kis gerezd fokhagyma

1 tk  egész édesköménymag

1 tk egész szecsuáni bors

egy kis marék metélőhagyma

2 doboz világos sör 

olaj

2 ek vaj

 

A burgonyákat megmostam, és sós vízben héjában megfőztem. A főtt szemeket csak kézzel kicsit szétnyomkodtam. Forró sütőben megsütöttem a tepsire helyezett bacon szeleteket (egyszer átfordítottam mindegyiket). A juhtúrót kikevertem az apróra vágott újhagymával, fokhagymával, metélőhagymával, egy csipet sóval és borssal valamint 4 teáskanál tejföllel. Az édesköménymagokat és a szecsuáni borsot serpenyőben kicsit pirítottam, majd mozsárban összetörtem egy csipet sóval és borssal. Ezzel a keverékkel és 4 teáskanál tejföllel kevertem ki a tehéntúrót. Hozzáadtam még egy teáskanál sör-sűrítményt is. Utóbbit úgy készítettem, hogy az 1 liter sört gyöngyözve forralva 0,5 dl-re redukáltam (kb 1,5-2 óra). Az apró kockákra darabolt hagymát a baconből kisült zsíron és egy evőkanál vajon megpirítottam, majd ráborítottam a burgonyát. Átforgattam, és közben az egészhez hozzáadtam még egy evőkanál vajat.

A tálalás még mindig nem az igazi a szuper forma ellenére, amibe a burgonyát erőltettem. A túrókból sem lett akkora mennyiség, hogy a rendelkezésre álló "habzsákkal" szép formára lehessen hozni, viszont az íze egész jóra sikeredett.

Régóta akartam már sör-sűrítménnyel próbálkozni. Nem olyan lett, mint vártam. Az illata nagyon édes és malátás, az ízében viszont majdnem csak az igen intenzív keserűséget lehet érezni a komlóból. Kis mennyiségben használva viszont egészen jó aromát adott a túróhoz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr454988041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása