Karácsonyi almás sütemény
2012. december 16. írta: angelimatyas

Karácsonyi almás sütemény

DSC07889.JPG

A legutóbbi almás süti alapján nekifogtam a sütésnek. A tésztája jóval könnyebbre sikerült, így egy kicsit szárazabb is lett az előzőhöz képest. 

 

Hozzávalók:

1 pohár joghurt

2 dl tej

150 g  margarin

3 tojás

20 dkg kristálycukor

3 csomag vanillin cukor (épp nem volt otthon rendes vaníliás)

400 g liszt

1 csomag sütőpor

4 tk kakaópor

1 narancs héja

1 citrom héja

2 tk fahéj

1 tk gyömbér

fél tk szegfűszeg

2 nagyobb alma

 

A joghurtot a tejjel, tojásokkal, margarinnal a liszttel és 2 csomag vanillin cukorral jól összedolgoztam. Ennek is galuska állagú tésztája lett.Robotgéppel dolgoztam, hogy minden szépen jól elkeveredjen. Közben hozzáadtam a sütőport is. Ezek után kettéosztottam a tésztát. Az egyik rész kapta a kakaóport, narancs- és citromhéjat. A másik felébe került a fahéj, gyömbér és a szegfűszeg. Egy nagyjából 25x35 cm-es magasfalú tepsit margarinnal kinenten és tepsibe adagoltam egy kanállal felváltva mindkét tésztát, aztán egy egészen kicsit kevertem, hogy "márványos" legyen. A megtisztított almákat apróra vágtam és jól belenyomkodtam a tésztába. A harmadik csomag vanillincukrot rászórtam a süti tetejére

Előmelegített sütőben kb 170 °C-on háromnegyed óra alatt megsütöttem.

Azt hiszem ennek a sütinek is jót tehet egy kis tejszínhab, vagy vaníliakrém. Mindenesetre így magában sem maradt meg sokáig :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr184968043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása