Mézeskalács - a magam módján
2012. december 06. írta: angelimatyas

Mézeskalács - a magam módján

PICT0026.JPG

Szerda reggel megszállt az adventi hangulat, így nagy lendülettel este neki is álltam mézeskalácsot csinálni...és ugyan már miért is tenném recept alapján :) Íme a saját verzióm. 1 nap elteltével még mindig egész puha. Sajnos a hosszútávú teszteléshez kevés lett a mennyiség. Maybe next time

 

Hozzávalók:

1 pohár joghurt

700 g liszt

100 g margarin

2 egész tojás

5 ek méz

1 cs szalalkáli

200 g porcukor

1 cs vaniliás cukor

fűszerkeverék (1 tk kardamom, 4 tk fahéj, 3 tk gyömbér, 1 tk szegfűszeg) 

1 citrom és 1 narancs reszelt héja

(1 tojás és 1 cs vanillincukor a szóráshoz)

 

A szárazanyagokat összekevertem egy tálban, majd hozzáadtam a joghurtot, mézet, tojást és margarint is. mikor szépen összeállt a tészta, 1 órára a mélyhűtőbe tettem. A mélyhűtőből kivéve 2-3 mm vastagra nyújtottam, kiszaggattam, és ~200°C-on 5 perc alatt kisütöttem. Nagyon szeretem "szárazon" kisütve is, de a fele adagot megkentük a felvert egész tojással, és megszórtuk vanillin cukorral. Nagyon szépen megdagadt a tészta. Úgy tűnik ez is egy olyan recept lett, amiből másnapra nem lesz kőszikla :)

Mint a legtöbb esetben ezúttal is az állandó kísérletinyúl-főkostoló-kukta Gabi is segítségemre volt. Nagyon köszönöm :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr794951651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása