Gyors almás süti
2012. december 02. írta: angelimatyas

Gyors almás süti

PICT0024.JPG

Tegnap délután kedves Lakótársam (egyébként egy személyben a gonosz főnéni) hazaérkezése után nekem szegezte a kérdést, hogy akkor milyen sütit is fogok csinálni? Elő kellett hát rukkolnom valamivel :)

Végül egy bögre-süti jellegű valami került a sütőbe, némi almával.

Hozzávalók: (mérőeszközként a normál/kicsi kefir poharát használtam)

2 pohár kefir

1 pohár kristálycukor

3 pohár finomliszt

50g margarin

1 csomag bourbon vaníliás cukor

2 tojás

1 csomag sütőpor

1 nagyobb alma

A süti tetejére:

4 tk kristálycukor

1 csapott teáskanál őrölt fahéj

 

A hozzávalókat (az alma kivételével) robotgéppel összedolgoztam. Szerintem nem baj, ha a vaj nem oszlik szét teljesen...nekem egy egészen kicsit darabos maradt, és így is remek lett (kontrollsüti szükséges). Az egésznek egy lazább galuska-tészta állaga lett.

Az almát meghámoztam, és nagyjából 2mm vastag szeletekre vágtam.

A tésztát átkanalaztam egy tűzálló tálba, és nagyjából eligazgattam, hogy mindenütt egyenlő vastag legyen. Az almaszeleteket élével belenyomtam a masszába,majd a fahéjas cukorral megszórtam. Elsőre nekem soknak látszott, de a tészta szépen beissza, és a tetején csak egy vékony fahéjas karamelles réteg lesz. Előmelegített sütőben (gázsütő, de tippre 150-160 fok) fél óra alatt megsütöttem.

Ami még hiányzott: El tudnék még hozzá képzelni egy kis vaníliás tejszínhabot és egy kevés csokiszószt és pörkölt mogyorót/mandulát :) talán majd legközelebb... azért ezek nélkül is sikerült egész jót kreálni

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr144943393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása