Vajon pirított galambmell borsűrítménnyel és sáfrányos rizzsel
2012. november 14. írta: angelimatyas

Vajon pirított galambmell borsűrítménnyel és sáfrányos rizzsel

PICT0011.JPG

Hozzávalók:

1 galamb melle (kicsontozva)

2 evőkanál vaj (nem margarin)

A páchoz

0,5 l száraz vörösbor

1 ek balzsamecet

3 nagyobb babérlevél

6-7 nagyobb szem borókabogyó összeroppantva

egy kicsi marék egész fekete bors

Egy nagyobb csipet egész koriandermag

A rizshez

fél pohár rizs

egy csipet só

egy csipet bors

egy kis csipet sáfrány

2 szelet húsos bacon

A borsűrítményhez

1 üveg testes száraz vörösbor (például cabernet sauvignon) 

10 dkg vöröshagyma finomra vágva

10 dkg póréhagyma és ugyanannyi sárgarépa karikára vágva

10 dkg csiperkegomba durvára vágva

3 dkg zeller-gyökér

3 gerezd fokhagyma kés lapjával szétlapítva

3 szál kakukkfű

6 petrezselyemszár 

babérlevél, feketebors

 

A galambmellet leválaszottam a csontjáról, leszedtem róla a hártyát és a zsírt

A bort a fűszerekkel negyed órán át gyöngyözve forraltam, majd kihűtöttem. A kihűlt páclevet a galambmellekre öntöttem, és nagyjából 8 órára a hűtőbe tettem

A borsűrítményhez minden hozzávalót összeforraltam, majd egy bő órán át gyöngyözve főztem. Leszűrtem, és a bort kicsit tovább sűrítettem. (Nagyjából 0,5 dl lett belőle)

A bacon karikákhoz alufóliából formát készítettem, erre tekertem rá a szeleteket, és forró sütőben 10 perc alatt ropogósra sütöttem.

A rizst a fűszerekkel és 3 pohár vízzel készre főztem.

A galambmelleket gyorsan megpirítottam, majd egy kis vizet öntöttem alá, lefedve pároltam. Végül a fedőt levéve pirítottam készre

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr724906810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása